Tarvastu Lasteaed

ESMASPÄEV

Töökoosolek personalile:

·        Projekti  Mets õpetab tutvustamine. Nädala jooksul tutvustada lastele puid, selgitada metsa vajalikust, taimi metsas, metsloomi. Mängida vastavaid mänge, joonistada, kleepida, meisterdada metsast leitud vahenditega jne.

·        Jagada rühmadele vahendid, jaotada omavahel ülesanded.

 

Teema: Okaspuud  (mänd, kuusk, kadakas).

Täita tööleht nr. 16. (vaata lisas).

Puude välimus, mille poolest erinevad. Millised on viljad?

 Mõistatused puudest.

Jalutuskäik Männimäele. Puude vaatlus, puude jämeduse mõõtmine.

·        Hääled metsas;

·        Lõhnad metsas;

·        Värvid metsas;

·        Taimed, lilled metsas.

Liikumismäng  Leia oma puu.

Eesmärk: 1. Tunda puid koore järgi,  okaste pikkuse järgi. Hiljem kinnisilmi puud katsudes, kombates.

Arvutamine: loendada käbisid, okkaid.

Joonistamine: joonistada puu tüve mustrit.

Meisterdamine: metsast leitud vahenditest meisterdada õhtupoolikul vabal valikul.

 

TEISIPÄEV

Teema : LEHTPUUD  (kask, tamm, pihlakas, kastan, lepp).

Puu tunnetamine meelte abil:

·        vaatad, katsud käega tüve, oksi, lehti;

·        nuusutad;

·        kuulad kohinat;

·        maitsed.

Maasikumäng:  Varanduse otsimine.

Eesmärk: 1. Leida lasteaia õuealale peidetud kotid ning arvata ära kompimise teel, mida need sisaldavad ( tammetõrud, okkad, kivid, kastanimunad).

 

Puud, milleks vajalikud, mida nendest saadakse. (küte, mööbel, kasevihad).

Tööleht nr. 30

Joonistamine: joonistada üks okaspuu ja üks lehtpuu.

Arvutamine: loendada kastanimune, tammetõrusid; lahendada nendest tekstülesandeid.

Emakeel:  Luuletuse õpetamine: Kevadekuulutajad

Kuldnokk tuleb, laulik süles,

Otsib oma pesa üles.

Leidnud selle raagus kaselt,

Kohe laulu lahti laseb.

Teda saadab lõbus pill:

Lumikelluka till-till...

 

KOLMAPÄEV

Muinasjutt:  Otist, kes eksis metsa.

Essmärk:

1.      Õpetada lastele, kuidas käituda, kui oled metsas eksinud.

2.      Laps saab teadmisi, kuids sooja hoida, olla nähtaval ja kuuldav.

 

Voolimine: erinevate puude viljad – käbid, tammetõrud, kastanimunad jne.

Muusika: erinevad loodushääled metsas, laulud ja laulumängud puudest, metsast.

Liikumine: loovliikumine matkides metsas nähtut, kuuldut.


 

 

NELJAPÄEV

Teema: Loomad metsas.

Tööleht nr. 22.

Rollimängud, kui sa oleksi karu, jänes, hunt, rebane, jne. Selgitada, mida tunneksid vastava loomana elades – keda kardaksid, mida sööksid, mida tunneksid.

Emakeel: Loomad metsas.

 Vaadelda erinevate loomade pilte. Arutleda, kuidas on metsas märgata loomade liikumist, nende jälgi. ( loomade magamiskohad, väljaheited, puu kraapimine, karvatuustid jne.).

Mängida loomalotot.

 

Maalimine: metsloomad.

Eesmärk:

1.      Laps õpib vabalt valitud metslooma maalima ja tema iseloomulikke tunnuseid  märkama.

2.      Lapsel areneb fantaasia ja kujutlusvõime.

Vabal ajal  lugeda erinevaid jutte loomadest.

 


 

REEDE  

Teema: Taimed metsas.

Emakeel: Ravimtaimed

1.      Laps saab teadmisi metsas kasvavatest taimedest – söödavad ja mürgised.

2.      Laps oskab nimetada mõnda ravimtaime.

3.      Laps õpib mängima marjalotot.

4.      Laps õpib lugema sõnu – marjade nimed, taimede nimed.

Tööleht nr.41.

Suurendusklaasiga taimede uurimine.

Ravimtaimed – looduse apteek. (kõrvenõges, võilill, paiseleht, teeleht, kummel, saialill jne.)

 

TEEÕHTU

Nädala kokkuvõte ja viktoriin.

Mängida erinevaid laulumänge ja liikumismänge.

Vaadata lavastust: Pillekene paksus metsas.