Haapsalu Linna AK

ÖKOKRATT – 2006 – Kes elab vees?

Haapsalu Linna Algkooli keskkonnanädal

 

Sihtgrupp: Haapsalu Linna Algkooli I – VI klassi õpilased (282 õpilast) ja klassiõpetajad

Toimumuse aeg: 24. – 28. aprill 2006

 

Haapsalu Linna Algkooli 2005/ 2006.õa üks eesmärkidest  - keskkonnateadlikkuse järjepidev arendamine.

Projekti eesmärgid:

Õpilane...

  • teab, et puhtas vees saavad elada paljud organismid
  • tunneb meie vetes elavaid tuntud taimi ja loomi
  • teab, miks taimed ja loomad saavad puhtas vees elada
  • teab vee reostusallikaid ja kuidas veekogusid kaitsta
  • teab projekti Eesti Agenda 21 (Läänemere Agenda 21) põhimõtteid – II kooliaste

 

                           aeg                      aeg

I kooliaste

II kooliaste

Märkused

detsember 2005

 

V klassi õpilaste referaadid teemal „Organismide elu vees“

Iga õpilane valis vees

13. – 16. aprill

 

Rühmade ( V kl õpilased) moodustamine ja  konverentsil esinemise kavandamine

Vastavalt referaadi teemadele

rühmad – 11 etteastet

3.  – 21. aprill

 

Õpilaskonverentsiks valmistumine vastavalt teemale ( ülevaade loomast + laul või tants või dramatiseering või pantomiim)

TLÜ Haapsalu Kolledþi I kursuse

üliõpilaste juhendamisel  -kutseorientatsioonipraktikal

Haapsalu Linna Algkoolis 3 üliõpilast

(10. – 21.04)

3. – 28. aprill

 

Keskkonnateemaliste LAUAMÄNGUDE valmistamine ja näitus

Loodussõpraderingi lapsed.

Mängud  jäävad raamatukokku

13. – 21. aprill

                                    VALMIB INFOSTEND

„ÖKOKRATT – 2006“

TLÜ Haapsalu Kolledþi üliõpilased

24. aprill

kl 8.10 KESKKONNANÄDALA  AVAMINE

  • Kuidas keegi laulab? – I a kl
  • Ühislaul „Kalad  elavad vees“ (M. Sadam;

 

  • Tervitussõnad   ja    keskkonnanädala

ÖKOKRATT – 2006

 

K. Tilk) koos liigustustega

 

kavad klassijuhatajatele – V. Karnau

II ka – ÕPPEFILMI  vaatamine

 

 

Klassijuhatajad tutvustavad klassides keskkonnanädala tegevuskava

25. aprill

VEETAIMED – päevateema

Klassides tutvustatakse veetaimi ja räägitakse, miks taimed saavad vees elada. Kooli stendile veetaimed (lapsed joonistavad) + nimetused

 ORIENTEERUMISMÄNG – „Veekogud Haapsalus“ 

I kooliastme jaoks on stendil kile,

mis kujutab vett ja pealkiri- ME  SAAME ELADA PUHTAS VEES –

25. – 26. 04 rikastub veekogu – stend laste joonistatud

taimede ja loomadega

26. aprill

VEELOOMAD – päevateema

Klassides tutvustatakse veeloomi ( kalad, putukad, linnud, imetajad). Kooli stendile veeloomad + nimetused

ÕPILASKONVERENT „Kes elab vees?“

Õpilasrühmad tutvustavad erinevaid veeloomi ( teave loomast, luuletus või laul või dramatiseering või ….) – 11 ettekannet

Stend on tutvumiseks ja II

 kooliastme õpilaste viktoriini

küsimustes on ka taimede loomade tundmine stendi järgi

27. aprill

LÄÄNEMERE  reostusest

Vestlusring loodusteadlasega – I klassid, II klassid, III klassid

VÕISTKONDLIK VIKTORIIN saalis –

Küsimused tehtust + stendimaterjal

 

28. aprill

Keskustepäev  - lapsed kostüümides ( mõni veetaim või – loom). Ka töölehed keskutes teemal „Kes elab vees“ – kokkuvõte

 

Läänemere Agenda 21 põhimõtete tutvustamine klassides.

I ka teaduskeskuses vaatavad

mikroskoobi all vesikirpu ja

joonistavad.

              Keskkonnanädala „KES ELAB

VEES“ lõpetamine

 

 

  • I ja II klassis  konverentsi ettekanne klassis vastavalt õpetaja soovitud teemale ja ajale.

 

Keskkonnanädala kava valmis  I ja II kooliastme klassiõpetajate töörühmades.

 

28.  märts 2006

Viive Karnau