Viluste Põhikool
PROJEKT
´SÄÄSTA VETT NING VÄLDI SELLE REOSTUST¡
Viluste Põhikool
Veriora vald
Heili Ahelik
Projekt on kavandatud 4. ja 5. kl. õpilastele.
Aeg: mai 2 nädal
Eesmärk:
1. Anda teadmisi keskkonna väärtustamisest
2. Edendada noorte keskkonnategevust
3. Laste kaudu mõjuta vanemaid vee säästlikusele ja reostuse vältimisele.
Projekti sisu:
Nädalapäev |
Tegevus |
ESMASPÄEV |
· Õppekäik kohaliku järve äärde tutvumaks veekogu seisundiga. Probleemküsimused: · Veekogude erinev värvus ja lõhn · Miks on veekogude pinnal massiliselt võõrkehi, õlilaike, vahtu, surnud veelinde. · Vestelda röövpüügist · Kodus joonistavad lapsed pildi nähtust · Kaasa tuuakse järvest vett katsete tegemiseks. |
TEISIPÄEV |
· Teaduspäev Katsed veega: · Uuritakse, missugused ained lõhustuvad vees? · Vee omadused. · Kas õli ja vesi segunevad? · Kuidas tekib naftareostus? · Missugust kahju toob keskkonnale naftareostus? · Erinevad võimalused naftareostuse likvideerimiseks. · Valmib infoleht. |
KOLMAPÄEV |
Õpilased koostavad ülevaate oma kodu veemajandusest. Probleemülesanded: · Kust on pärit kodus kasutatav joogivesi? · Kust saab asula vett? · Koduse joogivee hinnang. · Kuhu läheb reovesi kodust, kus reovett puhastatakse jne… · Vaatluse all isiklik veekasutus: kas see on otstarbekas, säästlik? · Uuring oma pere veekasutuse kohta. |
NELJAPÄEV |
· Kohtumine keskkonnaspetsialistiga. · Ülevaade kohalike veekogude seisundist. · Vee seosed teiste keskkonnaprobleemidega. |
REEDE |
· EKSKURSIOON VÄRSKA MINERAALVEETSEHHI Uurimus: · Kuidas suhtuda nn pudelivee kasutamisesse? · Poodides müügil olev joogivee valik. · Mida teha järelejäänud taaraga? |
LAUPÄEV |
ÕHTUL VEENÄDALA LÕPETAMINE · Autasud aktiivsematele · Disko |