Kõpu Põhikool

Keskkonnanädal: ”Olen osa loodusest” (14-18 aprill)

Eesmärgid:
Laps oskab rääkida, miks prügi viskamine loodusesse on kahjulik.
Laps teab kuidas tuleb jäätmed sorteerida.
Laps teab, kuidas vesi looduses ringleb ja kuidas tekivad veekogud.
Laps leiab kaardilt Kõpu jõe, oskab näidata, kust jõgi alguse saab ja kuhu suubub.
Laps oskab rääkida, kuidas kobras pesakuhilat teeb ja millest toitub.
Laps tunneb pildilt särge, haugi ja ahvenat.
Laps teab päikese kasulikkusest ja kahjulikusest, teab mis on osoonikiht ja milleks on osoonikihti vaja.

Ökonädalal tehtud fotod on Kõpu Põhikooli koolieelikute rühma kodulehel aadressiga: www.freewebs.com/koolieelik/apps/photos

Esmaspäev:

  • Loodushoid, reostused, prahi sorteerimine, käitumine looduses. (“Ohustatud loodus”, “Prügiraamat”, “Lahediku käitumiskool”)
  • Prügi koristamine pargis.
  • Käeline: paberimassist pildid


Teisipäev:

  • Veeringlus, veekogude tekkimine, vee vajalikkus (“Veeraamat”), Kõpu jõe leidmine kaardilt.
  • Kalade uurimine raamatust, kalalkäik Kõpu järve äärde.
  • Käeline: pilt veekogust (vesivärv)


Kolmapäev:

  • Kopra elutegevus, toitumine.
  • Matk Soomaale. Loomade tegutsemisejäljed looduses (põder, orav, rähn, metssiga, kobras) “Tere, kevad!” kevadekuulutajate märkamine looduses (karikseen,varsakabi, näsiniin, lepiklill,ülane, metsvint),piknik.


Neljapäev:

  • Joonistamine – “Mida nägin Soomaal”
  • Keskonnateemalised mängud: ”Ojakesed”, “Vette-kaldale-kivile”(käskluse vette asemel kasutada erinevaid veekogude nimetusi nt.jõkke, tiiki, ookeani jne.)
  • Orienteerumismäng pargis, puud: kuusk, mänd, nulg, kask, kastan, sarapuu, mägimänd, elupuu.


Reede:

  • Õhu saastumine, mets kui õhu puhastaja, osoonikihi tähtsus maale, päikesekiirguse kasulikkus ja kahjulikkus (Laste teatmeteos)
  • Filmi “Osooni Ozzi” vaatamine, arutelu.
  • Käeline:Kasutatud karpidest ja pakenditest meisterdamine.